Odvolání a stížnosti
Stížnosti:
zákazníků na činnost certifikačního orgánu (CO) jako celku či na konkrétní pracovníky CO
třetích osob na činnost organizací, jímž byl udělen certifikát/osvědčení
ostatní písemné stížnosti týkající činností CO či jeho zákazníků
Odvolání, námitky:
při odmítnutí udělení certifikátu/ osvědčení
při odnětí certifikátu
ostatní písemné námitky týkající se rozhodnutí CO
Postup pro vyřizování stížností, odvolání a námitek:
zaevidování do Knihy stížností, odvolání a námitek - odpovědný vedoucí CO (VCO)
posouzení stížnosti, odvolání a námitky - odpovědný VCO
komise prošetří stížnost, odvolání a námitku, shromáždí záznamy a informace související s případem - odpovědná jmenovaná komise
rozhodnutí komise o oprávněnosti/neoprávněnosti stížnosti, odvolání a námitky - odpovědná komise
návrh a provedení opatření k vyřízení stížnosti, odvolání a námitky - informace klientovi - odpovědný VCO ve spolupráci se členy komise
prověření realizace opatření k vyřízení stížnosti, odvolání a námitky - odpovědný VCO.
v případě neoprávněnosti stížnosti, odvolání a námitky předkládá VCO případ Radě pro certifikaci k posouzení
rozhodnutí Rady pro certifikaci je závazné pro CO, informace zaslána zákazníkovi.
Lhůta k vyřešení stížnosti, odvolání a námitky
v případě oprávněnosti stížnosti, odvolání a námitky písemné vyjádření zákazníkovi do 14 dní od přijetí stížnosti, odvolání a námitky
v případě potřeby řešit stížnost, odvolání a námitku návštěvou subjektu, kterého se stížnost, odvolání a námitka týká do 60 dnů.
v případě neoprávněnosti stížnosti, odvolání a námitky a předkládání případu k posouzení Radě pro certifikaci 90 dnů.
O možnosti podání stížnosti, odvolání a námitky jsou klienti informováni při Závěrečném jednání na auditu.